.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شكوفايي صنعت شمال كشور نيازمند حضور بخش ‌خصوصي

رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: شكوفايي و استفاده از ظرفيت‌هاي صنعتي مناطق شمالي به ويژه گيلان نيازمند حضور پررنگ بخش ‌خصوصي است.

سيدحسين هاشمي بعد از ظهر امروز در مراسم بازديد از شهرك صنعتي نقره‌ده آستانه اشرفيه مناطق شمالي به ويژه گيلان را داراي استعدادهاي بالقوه و بالاي صنعتي خواند و تصريح كرد: با حضور سرمايه‌گذاران بخش‌خصوصي اين استعدادها شكوفا مي‌شود.
وي با بيان اينكه بايد براي افزايش رغبت سرمايه‌‌گذاران صنعتي زمينه‌سازي شود، افزود: دولت براي اجرايي شدن اصل 44 قانون اساسي و خصوصي‌سازي حمايت‌هاي مالي و قانون ويژه‌اي از سرمايه‌گذاران بخش صنعت به عمل مي‌آورد.
هاشمي ادامه داد: حضور پررنگ بخش‌خصوصي مي‌تواند صنعت گيلان را متحول كرده و براي بسياري از افراد مشاغل مستقيم و غيرمستقيم پايدار ايجاد كند.
به گفته وي سرمايه‌گذاران با ارائه هر پروژه صنعتي كه مناسب بافت گيلان باشد مي‌توانند از كمك‌ و حمايت‌هاي مالي بانك‌ها بهره‌مند شوند.
رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به اينكه هر شغل مستقيم در بخش صنعت معادل سه شغل غيرمستقيم است، خاطرنشان كرد: در ماه‌هاي آينده با اجراي دو پروژه صنعتي بزرگ در شهرك صنعتي نقره‌ده، براي بيش از 2 هزار و 500 نفر شغل ايجاد مي‌شود.
وي با قدرداني از تلاش‌هاي سيدمهدي صادق نماينده مردم آستانه اشرفيه و بندركياشهر در مجلس اظهار داشت: وحدت و همدلي عامل حركت و پيشرفت است و رحمت خدا نيز بر قومي كه وحدت بيشتري داشته باشند، فزوني مي‌يابد.
نماينده مردم آستانه اشرفيه در مجلس نيز در اين مراسم بازديد به وضعيت گيلان در بخش صنعت اشاره كرد و گفت: سال‌هاي متمادي به دليل فعاليت گيلان و استان‌هاي ديگر شمالي در بخش كشاورزي به آنها اجازه تاسيس صنايع مادر را نمي‌دادند.
مهدي صادق افزود: اين مشكل تا 12 سال پس از انقلاب نيز ادامه داشت تا اينكه مسئولان پس از فعاليت‌هاي اقتصادي در مناطق مختلف كشور به اين نتيجه رسيدند كه كشاورزي نمي‌تواند به تنهايي پاسخگوي نيازهاي مردم شمال باشد.
وي با اشاره به اينكه كشاورزي بودن گيلان اين استان را در صنعت عقب انداخت، تصريح كرد: با توجه به فعاليت‌هاي صنعتي خوبي كه طي سال‌هاي اخير در گيلان و مازندران صورت گرفته است، ولي با وجود ظرفيت‌هاي اين دو استان فعاليت‌هاي صنعتي بايد افزايش يابد.
نماينده مردم آستانه اشرفيه خاطرنشان كرد: انتظار مردم گيلان از استاندار و وزير صنايع و اعضاي كميسيون صنايع و معاون اين است كه گيلان نيز مانند ديگر استان‌هاي فعال صنعتي نظير آذربايجان غربي و شرقي، اصفهان و خراسان با توجه به آمايش صنعتي و سرزمين تبديل به قطب صنعتي شود.
وي ظرفيت‌هاي صنعتي گيلان و آستانه اشرفيه را بسيار زياد دانست و افزود: اميدواريم با حمايت‌هاي ويژه طرح‌هاي صنعتي اين شهرستان به نتيجه برسد.
صادق از ساخت نخستين كارخانه بزرگ توليد كاغذ تيشوي دستمال كاغذي كشور در شهرك صنعتي نقره‌ده خبر داد و اظهار داشت: اين كارخانه با اعتبار 50 ميليارد تومان و اشتغالزايي 600 نفر ظرف مدت دو سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي سرمايه‌گذاري در شهرك‌هاي صنعتي را موجب افزايش اشتغال و كاهش نرخ بيكاري دانست و تصريح كرد: افزايش واحدهاي صنعتي مانع از مهاجرت قشر جوان به ديگر شهرها شده و حضور جوانان در گيلان سبب رونق توأم صنعت و بخش كشاورزي است.
اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس عصر امروز از شهرك‌هاي صنعتي لنگرود و لاهيجان بازديد مي‌كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.